Foaie de prezență, Excel, PontajOK?

Foaie de prezență, Excel, PontajOK

Când vine vorba de respectarea articolului 119 din Ordonanța de urgență numărul 53 din 4 august 2017, interpretarea fiecărei companii a ”obligației de de a ține la locul de muncă definit potrivit art. 16^1 evidența orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidențierea orelor de începere și de sfârșit ale programului de lucru” este diferită.

Și de cele mai multe ori, pentru a evita programele complicate de raportare pe care cei mai mulți angajați le detestă, iar cei mai mulți agenți economici refuză să le plătească știind că nu vor fi folosite, de bază rămân foaia clasică de hârtie cu lista de prezență sau fișierul excel.

Problemele foii de hârtie

Una din problemele principale legate de folosirea unei foi de hârtie pe care angajații să o completeze cu datele legate de prezență și să le semneze este că se poate pierde foarte ușor. Trecând peste faptul că angajații pot uita să raporteze prezența lor la lucru. La fel de ușor pot uita să completeze integral datele necesare, o hârtie este foarte ușor de pierdut, de rupt sau de deteriorat, iar pe termen lung nu vorbim doar de una, ci de una pe zi sau chiar de una pe tură.

De ce nu este ok Excelul?

Excelul pare la prima vedere o variantă excelentă, nu-i așa? Problemele apar atunci când mai multe persoane accesează același fișier și există riscul pierderii de date. În plus, la fel ca în cazul foii de hârtie, atunci când trebuiesc completate manual informații riscul de eroare este foarte mare. Un alt argument important este acela că nu oricine poate accesa un fișier Excel de pe telefon, provocând astfel discrepanțe între realitatea de la locul de muncă și cea scriptică, în cazul în care datele înregistrate nu sunt corecte.

De ce e PontajOK pe placul tuturor

Pentru că angajaților nu li se pare deloc stresant, în primul rând. Tot ce au de făcut e să apese butonul Start/Stop – acesta fiind tot efortulpe care ei trebuie să îl depună.. Angajatorii extrag rapid foaia de pontaj necesară în fața organelor de control, și în plus, au acces la metrici și statistici care ajută la îmbunătățirea proceselor de muncă, a celor de time management și per general, la dezvoltarea business-ului pe termen lung.

Pentru a avea un overview mai clar asupra diferențelor între pontajul realizat cu foaia de hârtie, Excel și Pontaj am realizat un tabel explicativ:

Foaia de pontaj pe hârtie

Fișierul Excel

Softul de pontaj electronic PontajOK

Înregistrarea automată a orelor exacte de activitate

Nu

Nu

Da

Automatizarea înregistrării activității

Nu

Nu

Da

Posibilitatea de a filtra informația de pontaj necesară pentru control

Nu

Da

Da

Posibilitatea de a afla timpul petrecut de angajați pe un anumit proiect

Nu

Nu

Da

Posibilitatea de a afla timpul petrecut de angajați pe un anumit task

Nu

Nu

Da

Posibilitatea de a afla timpul muncit de angajați pentru un anumit client

Nu

Nu

Da

Acces automat la informații legate de locul din care lucrează angajații

Nu

Nu

Da

Acces la informații despre clienți

Nu

Nu

Da

Acces la informații despre proiecte

Nu

Nu

Da

Acces la informații despre taskuri

Nu

Nu

Da

Acces la organigramă

Nu

Nu

Da

Acces la informații despre concedii

Nu

În funcție de setări

Da

Acces la informații despre suplinirea muncii în caz de absență

Nu

Nu

Da

Acces la informații complete despre activități

Nu

Nu

Da

După cum se poate observa, PontajOK este o metodă simplă de a ține evidența orelor de lucru și de a avea o analiză concretă a timpului petrecut de angajați muncind pe diverse proiecte, împărțindu-și taskuri diferite și activitatea între clienți multiplii. De asemenea, este un tool excelent pentru a ține evidența absențelor de orice fel și pentru a vedea cum se înlocuiesc angajații când există absențe.

Fără bătăi de cap, fără costuri enorme, fără risc de amenzi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *